با استفاده از این فرصت پنهان، بازاریابی دهان به دهان را تقویت کنید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
رسانههای اجتماعی راه بسیار خوبی برای کارآفرینان و کسبوکارهای کوچک است تا با اشتراکگذاری محتوای مفید، بهروزرسانیهای شرکت، تبلیغات و پاسخ به سؤالات، با مشتریان خود درگیر شوند. مهمتر از همه، مشتریان می توانند به راحتی این اطلاعات را با شبکه دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.
برای بسیاری از مشاغل کوچک، این به تولید بخش قابل توجهی (بیش از 40٪) از درآمد سالانه آنها کمک می کند. در حالی که اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به ابزارها و دکمههایی برای اشتراکگذاری آسان مجهز هستند، مصرفکنندگان بیشتر و بیشتری به رویهای روی میآورند که به عنوان تاریک اجتماعی شناخته میشود.
تاریک اجتماعی به اشتراک گذاری محتوای آنلاین و رسانه های اجتماعی از طریق کانال های ارتباطی خصوصی مانند ایمیل، پیام های فوری یا برنامه های رمزگذاری شده مانند WhatsApp اشاره دارد. در حالی که ممکن است فکر کنید که همه سهام برابر هستند، شبکه اجتماعی تیره برای کارآفرینانی که تلاش میکنند تلاشهای بازاریابی خود را بهینه کنند، دردسر ایجاد میکند. در سطح جهانی، حدود 70 درصد از تمام اشتراکگذاریهای رسانههای اجتماعی از طریق کانالهای اجتماعی تاریک و با کپی کردن و چسباندن لینک در پیامها انجام میشود. در حالی که ترافیک این منابع عالی است، ردیابی ابزارهای تحلیلی سنتی غیرممکن می شود.
با وجود این چالشها، اشتراکگذاری اجتماعی تاریک میتواند مزایای زیادی برای کسبوکار فراهم کند. از آنجایی که پیوندها مستقیماً از یک منبع قابل اعتماد مانند دوستان یا خانواده به اشتراک گذاشته می شوند، گیرندگان به احتمال زیاد به پیوند اعتماد کرده و روی آن کلیک می کنند. به همین دلیل، هر صاحب کسبوکار کوچک باید بیاموزد که چگونه تأثیر استفاده از این مخاطبان پنهان را به حداکثر برساند. در اینجا به این صورت است:
مطالب مرتبط: اکثریت صاحبان مشاغل کوچک به ارجاعات شفاهی متکی هستند. در اینجا 3 راه برای بدست آوردن آنها وجود دارد.
1. محتوا را به طور خاص برای تاریک اجتماعی ایجاد کنید
از آنجایی که نرخ کلیک با اشتراکگذاری اجتماعی تاریک بیشتر است، محتوا باید طوری تنظیم شود که این سطح از اشتراکگذاری خصوصی با دوستان و خانواده را تشویق کند. اول، محتوای تاریک اجتماعی باید سازگار با موبایل باشد، زیرا اکثر استفاده آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. موفق ترین محتوا شامل چیزهایی است که احساسات را تحریک می کند یا بحث را تحریک می کند.
به عنوان مثال، محتوایی که حس نوستالژی را برمی انگیزد، ممکن است در بین مخاطبان مسن تر محبوب باشد. از اینکه خارج از چارچوب فکر کنید تا محتوا بصری یا سرگرم کننده باشد، نترسید. حلقههای ویدیویی کوتاه (مانند ویدیوهای TikTok) و اینفوگرافیکها محتوای اجتماعی تاریک عالی ایجاد میکنند.
2. از پارامترهای UTM استفاده کنید
متأسفانه، ترافیک ورودی از پیوندهای به اشتراک گذاشته شده از طریق کانال های اجتماعی تاریک اغلب به عنوان ترافیک مستقیم ثبت می شود، به این معنی که ابزارهای تحلیلی نمی توانند تفاوت بین بازدیدکننده ای را که روی پیوندی کلیک کرده یا URL را در مرورگر خود تایپ کرده است، تشخیص دهند. یک راه حل این است که پارامترهای UTM یا ماژول های ردیابی جوجه تیغی را در لینک های خود بگنجانید. به طور خلاصه، اینها بیت های کوچکی از کد هستند که به انتهای URL اضافه می شوند و اطلاعات بیشتری را در اختیار ابزارهای تحلیل وب قرار می دهند. این پارامترهای UTM می توانند برای شناسایی منبع به عنوان یک کمپین خاص یا مکان خاص در وب سایت شما استفاده شوند.
تنها مشکل پارامترهای UTM این است که URL می تواند بسیار طولانی شود. این خطر را افزایش می دهد که کاربر URL کامل را کپی نکند و منجر به شکستگی لینک شود. برای حل این مشکل، می توانید از ابزارهایی مانند Bitly برای کوتاه کردن URL و کاربرپسندتر کردن آن استفاده کنید.
3. گزینه های اشتراک گذاری بیشتری ارائه دهید
در برخی موارد، میتوانید با ارائه گزینههای اشتراکگذاری اضافی به مخاطبان خود، به طور فعال اشتراکگذاری اجتماعی تاریک را تشویق کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک پیوند سریع در انتهای محتوای خود اضافه کنید که ارسال ایمیل به دوستان با پیوند را آسان میکند. محتوایی که حاوی یک CTA واضح (تماس برای اقدام) است که بیننده را هدایت میکند تا اطلاعات را منتقل کند یا برای یک دوست بفرستد، احتمال بیشتری دارد که به اشتراک گذاشته شود.
ارائه پیشنهادهای انحصاری یا با زمان محدود راه دیگری برای ایجاد محیطی است که مردم بخواهند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، برخی از برندها ممکن است یک کد تخفیف قابل اشتراک گذاری ارائه دهند که افراد را تشویق می کند پس انداز خود را به اشتراک بگذارند و برند را به دیگران معرفی کنند. این به ویژه در مورد محتوای دروازهدار (مانند کتابهای الکترونیکی یا وبینارها) قدرتمند است زیرا احساسی منحصر به فرد را ارائه میکند.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد محتوایی که قرار است به اشتراک گذاشته شود
4. از ابزارهای گوش دادن اجتماعی استفاده کنید
چیزی که در مورد ارتباطات خصوصی وجود دارد این است که خصوصی است. درک اینکه مشتریان چه احساسی نسبت به محصول و برندهای شما دارند، زمانی که مکالمات آنها “پشت درهای بسته” انجام می شود، دشوار است. برای استفاده حداکثری از تلاش های اجتماعی تاریک خود، گاهی اوقات نیاز دارید که احساسات مصرف کننده را درک کنید.
در حالی که نمیتوانید شبکههای اجتماعی تاریک را مستقیماً ردیابی کنید، میتوانید از ابزارهایی مانند Brandwatch برای نظارت بر روندها، کلمات کلیدی خاص، هشتگها و نامهای تجاری در زمان واقعی استفاده کنید. این نه تنها میتواند بینشهای ارزشمندی در مورد انواع مکالمههایی که در کانالهای خصوصی برگزار میشوند، ارائه دهد، بلکه میتواند به جمعیتشناسی و جغرافیای مفید نیز تقسیم شود.
تاریک اجتماعی همچنان یک چالش برای کسب و کارهای کوچکی خواهد بود که به دنبال استفاده از رسانه های اجتماعی و درک مشتریان خود هستند. اما لزومی ندارد که یک سد راه باشد. از آنجایی که تاریک اجتماعی از پیامهای مستقیم شرکت از طریق تبلیغات تأثیرگذارتر و معنادارتر است، پذیرش این روند میتواند به میزان قابل توجهی شهرت و فروش کسبوکار شما را افزایش دهد.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/boost-word-of-mouth-marketing-by-tapping-into-this-hidden/481405