بازار سرمایه‌گذاری رقابتی‌تر از همیشه است – در اینجا آمده است که چگونه استارت‌آپ‌ها همچنان می‌توانند تأمین مالی کنند

بازار سرمایه‌گذاری رقابتی‌تر از همیشه است – در اینجا آمده است که چگونه استارت‌آپ‌ها همچنان می‌توانند تأمین مالی کنند

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

به نظر می رسد چند سال گذشته یک رابطه تلویزیونی بد بین بازار ایالات متحده و فدرال رزرو بوده است. در مورد کاهش نرخ بهره و تلاش برای خواندن برگ های چای آنقدر صحبت از “آیا آنها، نمی شوند” وجود دارد که می تواند یک فرد را دیوانه کند.

این امر باعث ایجاد عدم اطمینان و نوسانات زیادی شده است. برخی از شرکت‌ها، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها، به‌جای چرخش به واقعیت بازار جدید، دست به دست می‌شوند.

خوشبختانه، ایالات متحده تاکنون از رکود اقتصادی اجتناب کرده است. با این حال، برخی نوسانات اقتصادی و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران، زندگی کارآفرینان را برای رشد کسب‌وکارشان به منابع مالی جدید وابسته کرده است.

در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها تا نیمه اول سال 2024 افزایش یافته است، اما این بودجه در صنایع متمرکز – مانند هوش مصنوعی – و حتی شرکت‌های کمتری توزیع شده است و فضای رقابتی‌تر از حد معمول ایجاد کرده است.

در حالی که کارآفرینان به چالش‌های سرمایه‌گذاری اضافی نیاز ندارند، من سه مرحله حیاتی را برای اتخاذ روحیه انعطاف‌پذیری و هدایت موثرتر در این بازار بیان می‌کنم.

مطالب مرتبط: دیگر نیازی به سرمایه خطرپذیر ندارید – در اینجا 4 گزینه جایگزین برای تامین مالی وجود دارد

1. سلامت مالی خود را دو برابر کنید

سلامت مالی و کارایی شرکت خود را بدون توجه به شرایط بازار در اولویت قرار دهید، که به ویژه در هنگام تجربه نوسانات بسیار مهم است.

اولین قدم شما این است که بررسی کنید که چگونه در تجارت خود سرمایه گذاری می کنید. چگونه پول نقد را بین بخش های مختلف خود تخصیص می دهید؟ از تعداد سازمان هایی که اهمیت این مفهوم را تا دیر نشده درک نمی کنند، شوکه خواهید شد. چه شما به عنوان مؤسس یا یک شریک مالی قابل اعتماد یا مشاور، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چقدر وارد و خارج می شود، تا زمانی که به حجم بحرانی برسید به کجا و چقدر پایین می آید.

با در دست داشتن آن، مؤثرترین مکان‌ها را برای کاهش هزینه‌ها تعیین کنید و در عین حال پول را در مکان‌های مناسب خرج کنید. گاهی اوقات، بهترین راه برای کاهش هزینه ها این است که پول خود را صرف یک شرکت حسابداری خوب یا ایجاد عملکرد مالی خود کنید. از قبل هزینه دارد اما در آینده باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد. این همیشه یکی از اولین توصیه‌های ما به شرکت‌های سرمایه‌گذاری است – این کار را زودتر انجام دهید.

به عنوان بخشی از این تمرین، باید تعیین کنید که سرمایه‌گذاران به چه شاخص‌های KPI یا معیارهایی اهمیت می‌دهند و روی بالاتر نگه داشتن آن‌ها از همتایان خود تمرکز کنید. اگر حفظ خالص یک معیار بسیار مهم است، روی کارهایی که می توانید برای بهبود حفظ مشتری انجام دهید تمرکز کنید.

2. تمرکز خود را روی اینکه چه کسی مهمتر است از دست ندهید

اگر احساس می‌کنید بازار پرنوسانی را احساس می‌کنید، احتمالاً پایگاه مشتریان شما نیز چنین است.

این معمولاً به این معنی است که عادات خرج کردن آنها سخت تر می شود و آنها باید در مورد نحوه و مکان خرج کردن پول خود گزینش بیشتری داشته باشند و درآمد گرانبها را برای چیزهای غیر ضروری هدر ندهند. چگونه می خواهید مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما در لیست قرار می گیرد؟

فرض کنید شما یک برند B2C هستید که مخاطبان اصلی مصرف کننده آن به دلیل بودجه های محدودتر به گزینه های کم هزینه تر روی آورده اند. مگر اینکه کسب و کار شما کاملاً کالایی باشد، اغلب نباید تنها بر سر قیمت رقابت کنید. بنابراین، چگونه می توانید مشتریان را بازگردانید؟

در حالت ایده‌آل، اولین قدم شما جمع‌آوری داده‌های مرتبط در مورد روند هزینه‌های مشتریان، نحوه استفاده آن‌ها از محصول و ارزش‌های بیشتری است. اگر داده‌های شما نشان می‌دهد که مشتریان شما برای قابلیت اطمینان ارزش قائل هستند، شاید گارانتی طولانی‌مدت یکی از گزینه‌هایی باشد که باید در نظر گرفته شود.

درک موقعیت مشتریان و ارائه جایگزینی که نیازهای فعلی آنها را برآورده می کند، سطحی از وفاداری را ایجاد می کند که تکرار آن غیرممکن است. با تغییر دادن محصول و پیام‌های خود، به مشتریان نشان می‌دهید که به آنها اهمیت می‌دهید و در عین حال از جریان درآمد ثابت در میان عوامل اقتصادی چالش برانگیز اطمینان می‌دهید.

مطالب مرتبط: 99 درصد از پیشنهادهای سرمایه گذار با شکست به پایان می رسد. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه شما بخشی از 1٪ موفق هستید، آمده است.

3. انعطاف پذیر و چابک بمانید

زمانی که بازار گیج کننده و غیرقابل پیش بینی است، اولویت بندی چابکی استراتژیک به شما کمک می کند تا به سرعت با شرایط متغیر بازار سازگار شوید.

نوسانات بازار اغلب فرصت هایی را برای کسانی ایجاد می کند که انعطاف پذیر هستند و به دنبال فرصت هستند. با این حال، به این معنی است که شما باید پایه و اساس خوبی برای کسب و کار خود داشته باشید. تمرکز بر رشد در بازارهای سخت چالش برانگیز خواهد بود اگر همیشه روی پای خود باشید.

چگونه می توانید در مدل کسب و کار خود تجدید نظر کنید تا مقیاس پذیرتر شود؟

زیرساخت های انعطاف پذیر می تواند کسب و کار شما را ناب و سازگار نگه دارد. زمانی که فرصت‌ها پیش می‌آیند، می‌توانید به سرعت گسترش پیدا کنید یا در صورت بدتر شدن شرایط، منقبض شوید. این استراتژی کسب و کار شما را انعطاف پذیرتر می کند و آن را قادر می سازد علیرغم فشارهای اقتصادی خارجی، پیشرفت کند.

در نهایت، سرمایه گذاری در نوآوری را فراموش نکنید. حتی با منابع محدود، این می تواند به شما کمک کند تا مزیت رقابتی را حفظ کنید. روی «نوآوری های هوشمند» تمرکز کنید. این تغییرات کوچک و تاثیرگذار می تواند کسب و کار شما را بدون صرف هزینه زیاد متمایز کند.

شاید شما در حال اصلاح محصولات موجود برای افزایش کارایی یا تطبیق ویژگی ها بر اساس بازخورد مشتری هستید. حتی اگر یک پروژه تحقیق و توسعه در مقیاس بزرگ نباشد، نوآوری استراتژیک تعهد به پیشرفت را نشان می‌دهد و به استارت‌آپ شما کمک می‌کند تا با تقویت وفاداری طولانی‌مدت مشتری برجسته شود.

حتی یک سری از نوآوری های کوچک می تواند در درازمدت به مزیت های رقابتی قابل توجهی تبدیل شود.

مطالب مرتبط: سرمایه‌گذاران خطرپذیر در مورد آنچه در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند دقیق‌تر هستند – در اینجا چگونگی سود واقعی استارت‌آپ‌ها آورده شده است.

بقای عدم اطمینان اقتصادی

باهوش ترین اقتصاددانان یک توپ کریستالی جادویی ندارند – حتی اگر مثل خودشان رفتار کنند.

هیچ کس نمی تواند با قطعیت در مورد آینده یا چگونگی وضعیت بازار در چند ماه آینده یا حتی چندین سال آینده صحبت کند.

صندوق بین المللی پول نوسانات بیشتر بازار را در سال 2025 از جمله کاهش احتمالی رشد اقتصادی در ایالات متحده پیش بینی می کند. تشدید درگیری های جهانی و تغییر قابل توجه در ساختار قدرت سیاسی ایالات متحده، آب ها را حتی بیشتر گل آلود می کند.

نکته اینجاست که این چیزها خارج از کنترل شما هستند. شما نمی توانید آب و هوا را تغییر دهید، اما می توانید یک چتر بردارید. فقط به این دلیل که نمی توانید بازار را تحت تأثیر قرار دهید، همچنان می توانید شرکت خود را برای مقابله با هر طوفان مالی که ممکن است رخ دهد، تقویت کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/the-investment-market-is-more-competitive-than-ever/483740

دیدگاهتان را بنویسید