افزایش تعامل در اینستاگرام – 5 نکته از Kicksta
با توجه به تغییر مکرر الگوریتم اینستاگرام در نحوه استفاده از برنامه، مهم است که دائماً استراتژیهای جدید را برای افزایش تعامل در اینستاگرام امتحان کنید. در این مقاله با 8 روش آسان برای انجام این کار با شما صحبت خواهیم کرد، با مثالهای واقعی که میتوانید به راحتی در حساب کاربری خود اعمال کنید…
لینک های سریع
1. ارسال در زمان بهینه
2. پیام های مستقیم
3. استیکرهای استوری اینستاگرام
4. در تعطیلات رسانه های اجتماعی پست کنید
5. سوالات خود را در زیرنویس بپرسید
6. مسابقه را اجرا کنید
7. برای افزایش تعامل در اینستاگرام با سایر حساب ها همکاری کنید
8. محتوای حیوانات
نتیجه گیری
1. در لحظه ایده آل پست کنید
یک راه بسیار ساده برای جلب رضایت الگوریتم و افزایش تعامل در اینستاگرام، این است که همزمان با آنلاین بودن مخاطبان هدف، و زمانی که نرخ تعامل شما بالاترین میزان در روز است، پست کنید. این به این دلیل است که این الگوریتم سرعت دریافت لایک و نظر پستهای شما را ردیابی میکند، بنابراین نمیخواهید زمانی که همه در خواب هستند پست ارسال کنید.
متأسفانه هیچ پاسخ واحدی در مورد بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود ندارد، زیرا بسته به سن مخاطب و موقعیت مکانی و همچنین صنعت متفاوت است. با این حال، اگر یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید، می توانید آن را به این ابزار بهترین زمان برای ارسال پست متصل کنید تا زمان بهینه برای پست های خود را پیدا کنید.
اگر مخاطبان شما در مناطق زمانی مختلف هستند، زمان بهینه شما می تواند نیمه شب باشد، زمانی که زمان بندی پست های اینستاگرام از قبل مفید است.
2. پیام های مستقیم
در قلب اینستاگرام قرار دارد جامعه، و بخش اصلی آن است گفتگو. راههای مختلفی برای استفاده از پیامهای مستقیم برای افزایش تعامل در اینستاگرام وجود دارد. همه آنها بر ایجاد جامعه و علاقه واقعی به افراد مخاطب شما تمرکز می کنند.
به همه پیام های مستقیم خود پاسخ دهید
منظور ما همه آنهاست! فقط پیام را دوست نداشته باشید یا یک شکلک ارسال نکنید، گفتگوهای واقعی را با دنبال کنندگان خود شروع کنید. برای برندها، معرفی شخصی که پشت صفحهکلید است، ایده خوبی است، زیرا به انسانیسازی کسبوکارتان کمک میکند و به آن صدایی میبخشد.
اگر یکی از فالوورهای شما تجربه مثبت و خاطره انگیزی از چت کردن با شما از طریق پیام های مستقیم داشته باشد، احتمالاً در آینده پست های شما را لایک می کند و در مورد آنها نظر می دهد، که برابر با نرخ تعامل بالاتر است!
در حالی که مثال زیر در سمت چپ سریعترین و آسانترین پاسخ است، نمونه سمت راست در ایجاد جامعه، وفاداری و در نهایت افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مؤثرتر است:
به دیگران در مخاطبان هدف خود پیام دهید
این یک خیابان دو طرفه است. نه تنها باید به پیامهای مستقیم خود پاسخ دهید، بلکه باید به سایر افراد و برندهای موجود در جمعیت هدف خود، هم به دنبالکنندگان و هم سرنخهای موجود، پیام ارسال کنید.
یک راه آسان و موثر برای انجام این کار، «واکنش» به استوریهای اینستاگرام افراد است. اما آن را فقط در آنجا رها نکنید، فوراً با یک پیام مرتبط با داستان پیگیری کنید. این یک شروع مکالمه عالی است و راه دیگری برای آوردن افراد به جامعه شماست.
هرچه تعداد این ارتباطات در اینستاگرام بیشتر باشد، نرخ تعامل شما بیشتر می شود، به همین سادگی!
3. استیکرهای استوری اینستاگرام
یک راه مطمئن برای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از استیکرهای استوری اینستاگرام است! اینستاگرام با بهروزرسانیهای استوری کند نشده است و قطعاً ویژگیهایی را در اولویت قرار میدهند که به کاربران راههای جدیدی برای تعامل با یکدیگر میدهند.
الگوریتم اینستاگرام انواع تعاملات را ردیابی می کند، و در حالی که استیکرهای استوری لایک و کامنت بیشتری در پست های شما دریافت نمی کنند، نرخ تعامل کلی حساب شما را افزایش می دهند. این به این الگوریتم اشاره می کند که افراد محتوای شما را دوست دارند و به حساب شما علاقه مند هستند، به این معنی که پست های شما در فیدهای دنبال کنندگان شما بالاتر قرار می گیرند!
راههای زیادی برای استفاده از نظرسنجیها، آزمونها و برچسبهای سؤال وجود دارد که در نتیجه برندها استوریهای خلاقانهتر اینستاگرام را ارائه میکنند. در اینجا چند راه برای افزایش تعامل در اینستاگرام با استفاده از آنها وجود دارد:
استیکرهای نظرسنجی
چه کسی به نظرسنجی مشتریان نیاز دارد؟ استیکرهای نظرسنجی به کاربران اینستاگرام این امکان را می دهد که نظر دنبال کنندگان خود را در مورد هر چیزی و هر چیزی بپرسند. آنها برای تحقیقات بازار، بازخورد، یا فقط کمی سرگرم کننده برای شناخت مخاطبان عالی هستند.
استیکرهای نظرسنجی باعث افزایش تعامل در اینستاگرام می شود زیرا تنها زمانی نتایج را آشکار می کنند که کاربر خودش رای دهد. کنجکاوی انسانی منجر به رای دادن اکثر بینندگان در یک نظرسنجی می شود، بعلاوه این فقط یک ضربه زدن به تلاش است!
برچسب های سوال
استیکر سوال راهی عالی برای دادن فرصتی به فالوورهای شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما یا برند شما است. بسیاری از اینفلوئنسرها و برندها از این برچسب استفاده می کنند تا مخاطبان خود را تشویق کنند “هر چیزی از آنها بپرسید!” و پاسخ های خود را در استوری خود به اشتراک بگذارید. این را می توان با تایپ کردن یا ضبط یک ویدیو و پاسخ دادن به سؤال شخصاً انجام داد!
از طرف دیگر، میتوانید از مخاطبان خود یک سؤال خاص بپرسید و پاسخهای آنها را منبع جمعی کنید!
استیکرهای مسابقه
آخرین افزوده شده به استوری های اینستاگرام، ‘استیکرهای مسابقه’، به شما امکان می دهد مخاطبان خود را در مورد نام تجاری خود، موضوعی که برای شما مهم است (یعنی تغییرات آب و هوا) آزمایش کنید یا به طور کلی یک اجماع کلی جمع آوری کنید.
اگر فالوورهای شما اصلاً کنجکاو هستند یا تمایل به رقابت دارند، میتوانید تضمین کنید که استفاده از استیکر مسابقه باعث افزایش تعامل در استوریهای اینستاگرام میشود.
بررسی کنید که چگونه @nikerunning از استیکر آزمون برای آزمایش و اطلاع رسانی به دنبال کنندگان خود در مورد صنعت خود استفاده می کند:
آیا می خواهید اینستاگرام خود را به طور ارگانیک رشد دهید و فالوورهای واقعی به دست آورید؟
امروز Kicksta را امتحان کنید!
از افزایش ترافیک هشتگ در تعطیلات رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده کنید! روندهایی مانند #روز_زمین و #روز_جهانی_جینی شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از برندها و اینفلوئنسرها محتوایی را برای شرکت در جشن ها برنامه ریزی می کنند.
برای هر صنعت یا مناسبتی یک تعطیلات رسانههای اجتماعی وجود دارد، و به احتمال زیاد افراد در بین مخاطبان شما با روندها و موضوعاتی که با آنها طنینانداز میشود درگیر خواهند شد.
همچنین ایده خوبی است که یک استوری با هشتگ تعطیلات رسانه های اجتماعی ارسال کنید تا در استوری هشتگ حضور پیدا کنید و دسترسی خود را افزایش دهید! دسترسی بیشتر = شانس مشارکت بیشتر.
5. سوالات خود را در زیرنویس بپرسید
اگر کامنتهایی را دنبال میکنید، با پرسیدن سوال در کپشن خود، تا حد امکان برای فالوورهایتان راحتتر با پستهایتان درگیر شوند. با کاهش دامنه توجه سریعتر از همیشه، یک فراخوان ساده برای اقدام بسیار مفید است.
درخواست نظرات، ایدهها یا الهامبخشی مکانی عالی برای شروع است، زیرا مردم عموماً دوست دارند این نوع دانش را به اشتراک بگذارند.
مانند نکته شماره 1، مطمئن شوید که به تمام نظرات پست های اینستاگرام خود پاسخ می دهید! مکالمات را زنده نگه دارید و با صرف زمان برای بیان نظر آنها در مورد پست خود نشان دهید که از دنبال کنندگان خود قدردانی می کنید. پرورش و پرورش این جامعه تنها به افزایش تعامل در اینستاگرام کمک می کند.
6. مسابقه را اجرا کنید
مسابقات اینستاگرام راهی قطعی برای افزایش تعامل است، زیرا ورود معمولاً مستلزم لایک کردن و کامنت گذاشتن روی یک پست است. این نه تنها پست را از نظر الگوریتم تقویت می کند، بلکه کاربران جدیدی را نیز به نمایه شما معرفی می کند، اگر برای “تگ کردن یک دوست” نیاز به ورودی دارید.
هدایا رایجترین شکل مسابقات اینستاگرامی است، بنابراین اگر محصول یا اشتراکی دارید که به عنوان جایزه از آن استفاده کنید، بیمعنی است! اگر جایگاه شما خلاقتر است، میتوانید یک مسابقه عکس نیز برگزار کنید، که در آن شرکتکنندگان عکسی را در نمایهی خود از چیزی در موضوعی که شما تنظیم کردهاید، ارسال میکنند. به یاد داشته باشید که در مورد یک هشتگ منحصر به فرد تصمیم بگیرید تا همه ورودی ها را پیگیری کنید!
هنگام میزبانی مسابقه اینستاگرام، حتما موارد زیر را مشخص کنید:
- روش های ورود
- جزئیات جایزه
- مهلت ورود
- تاریخ برنده اعلام شد
7. برای افزایش تعامل در اینستاگرام با سایر حساب ها همکاری کنید
یکی دیگر از روش های عالی برای افزایش تعامل در اینستاگرام از طریق همکاری است! با کار با برندها و اینفلوئنسرهایی که مخاطبان مشابه شما دارند، خود را به گروه کاملا جدیدی از افراد معرفی می کنید که محتوای شما برای آنها طراحی شده است.
همکاری ها یا مشارکت های اینستاگرام می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند تصاحب، مسابقات، کمپین های تأثیرگذار و مشارکت برند. رقابت ها برای شریک شدن بسیار مناسب هستند، زیرا دسترسی خود را دو برابر می کنید و بنابراین مشارکت در پست مسابقه را افزایش می دهید.
نحوه همکاری Soap and Glory با Hotel Chocolat را در یک مسابقه ببینید:
احتمالاً جوامع هر دو حساب با محتوا درگیر هستند و همچنین احتمالاً شما را دنبال می کنند!
8. محتوای حیوانات
آیا میدانستید پستهای اینستاگرام با حیوانات در آنها تعامل بیشتری دارند؟ و این تفاوت کمی نیست: برندها می توانند تا 295٪ افزایش نظرات در مورد پست های حاوی حیوانات خانگی را ببینند (منبع).
این یک بی فکر است: انسان ها حیوانات را دوست دارند. برندها در اینستاگرام با موفقیت از این نقطه ضعف استفاده کردهاند، بهطوریکه فضای کار مشترک مد روز (سگپسند) WeWork حتی هشتگ #DogsOfWeWork خود را ایجاد کرده است.
این یک استراتژی ساده اما بسیار موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام است، بنابراین یک حیوان خانگی فتوژنیک پیدا کنید و از محتوای عالی عکس بگیرید!
9. از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید
محتوای تولید شده توسط کاربر شامل اشتراک گذاری پست ها و داستان های ایجاد شده توسط دنبال کنندگان یا مشتریان شما است. این یک راه قدرتمند برای ایجاد تعامل و اعتماد در جامعه است. مخاطبان خود را تشویق کنید تا برند شما را در پست های خود تگ کنند یا از یک هشتگ خاص مرتبط با محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. انتشار مجدد این محتوا نه تنها رضایت مشتری را نشان می دهد، بلکه دیگران را نیز تشویق می کند تا با برند شما درگیر شوند. این برند شما را انسانی می کند و اصالت را نشان می دهد، که می تواند تعامل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. علاوه بر این، کمپینهای UGC میتوانند الهامبخش خلاقیت در میان فالوورهای شما باشند و حس تعلق را تقویت کنند، و باعث میشود آنها بیشتر با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و به اشتراک بگذارند.
10. جلسات پرسش و پاسخ زنده را میزبانی کنید
جلسات پرسش و پاسخ زنده در اینستاگرام یک تعامل مستقیم و بیدرنگ با مخاطبان شما فراهم میکند. این قالب به شما امکان میدهد تا به سؤالات بپردازید، بینش ارائه دهید یا در مورد موضوعات مرتبط با جایگاه خود مشاوره ارائه دهید. برای اطمینان از حداکثر مشارکت، جلسه را از قبل از طریق داستان ها، پست ها و حتی خبرنامه های ایمیلی تبلیغ کنید. در طول جلسه زنده، بینندگان را تشویق کنید تا از طریق نظرات یا برچسب سؤال در استوری ها سؤال بپرسند. با هر سوال و نظر درگیر شوید تا یک تجربه پویا و تعاملی ایجاد کنید. جلسات پرسش و پاسخ زنده نه تنها تعامل را در طول رویداد افزایش میدهد، بلکه تأثیری ماندگار بر مخاطبان شما میگذارد و آنها را تشویق میکند تا برای بهروزرسانیها و تعاملات بعدی، دوباره نمایه شما را ببینند.
نتیجه گیری
اینها تنها چند راه آسان و کم هزینه برای برندها در هر شکل و اندازه برای افزایش تعامل در اینستاگرام هستند.
با این حال، نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که همه چیز را ردیابی کنید. از Instagram Insights استفاده کنید تا متوجه شوید کدام نوع محتوا بیشترین تعامل را ایجاد می کند. برای تولید انواع پست هایی که مخاطبان شما دوست دارند، استراتژی محتوای خود را آزمایش و کامل کنید. این، در کنار تلاشهای شما برای ایجاد جامعه، مطمئناً باعث افزایش تعامل در اینستاگرام میشود!