آیا هوش مصنوعی ارزش سرمایه گذاری را دارد؟ ROI واقعی خود را محاسبه کنید
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
خوب ، صاحبان مشاغل ، بیایید در مورد چیزی که این روزها همه وزوز است صحبت کنیم: ROI شما برای AI. همه ما می خواهیم بدانیم که آیا سرمایه گذاری های AI واقعاً ارزش آن را دارند – و چگونه ROI واقعی خود را محاسبه کنیم.
قبل از اینکه به شماره ها بپردازیم ، می خواهم به اشتراک بگذارم که من دو سال گذشته را صرف تجزیه و تحلیل چگونگی اجرای شرکت ها در همه اندازه های AI کردم-از استارتاپ های Scrappy که به دنبال برنده های سریع به شرکت های عظیم با بودجه های چند میلیون دلاری هستند. این تخمین ها بر اساس معیارهای صنعت ، مطالعات موردی در دنیای واقعی و داده های ارائه دهندگان پیشرو در هوش مصنوعی است.
مرتبط: به حداکثر رساندن ROI در AI: 6 DOS و DONES برای رهبران تجارت
بیایید هزینه های هوش مصنوعی را با اندازه تجارت خود تجزیه کنیم
- مشاغل خرد و کوچک (1 تا 50 کارمند) معمولاً با ابزارهای ساده ای مانند چت های با قدرت AI یا اتوماسیون گردش کار شروع می شوند. این ابزارها بدون نیاز به بودجه گسترده می توانند ارزش بزرگی را ارائه دهند. برای این گروه ، سرمایه گذاری اولیه بین 10،000 تا 200،000 دلار است. هزینه های ماهانه بین 1000 تا 20،000 دلار کاهش می یابد.
- مشاغل متوسط (51 تا 250 کارمند) غالباً برای تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده یا بهینه سازی فرآیند در AI سرمایه گذاری می کنند و به آنها کمک می کنند تا به طور مؤثر و به طور مؤثر عمل کنند. سرمایه گذاری های اولیه به طور معمول از 200000 دلار تا 1 میلیون دلار متغیر است. هزینه های ماهانه برای عملیات AI در حال انجام بین 20،000 تا 100000 دلار است.
- شرکت های بزرگتر (251 تا 1000 کارمند) با راه حل های سفارشی برای عملیات ، بازاریابی یا بینش مشتری ، سرمایه گذاری هوش مصنوعی را به سطح بعدی می برند. سرمایه گذاری اولیه آنها از 1 میلیون دلار تا 5 میلیون دلار و هزینه های ماهانه بین 100000 تا 500000 دلار است.
- شرکت های سطح سازمانی (بیش از 1000 کارمند) از هوش مصنوعی برای نوآوری خاص صنعت ، مانند بهینه سازی زنجیره تأمین یا تشخیص پیشرفته کلاهبرداری استفاده می کنند. برای این شرکت ها ، سرمایه گذاری اولیه از 5 میلیون دلار یا بیشتر و هزینه های ماهانه از 500000 دلار شروع می شود.
چگونه اعداد فوق حتی محاسبه می شوند؟
خوب ، سرمایه گذاری هوش مصنوعی شامل هزینه های زیرساختی است که شامل محاسبات ابری و امنیت سایبری است – اجزای اساسی برای هر سیستم هوش مصنوعی. سپس شما نرم افزار و هزینه های مجوز دارید که ابزارهایی مانند API OpenAi و سایر سیستم عامل های تخصصی هوش مصنوعی را پوشش می دهد. و البته ، شما به مردم نیاز دارید تا کار را انجام دهند ، بنابراین هزینه های استعداد بیانگر نیاز به استخدام متخصصان هوش مصنوعی و ارائه آموزش برای تیم شما است. سرانجام ، شما به داده های با کیفیت بالا نیاز دارید-هزینه های تهیه داده ها شامل تمیز کردن و ساختار داده های شما است تا هوش مصنوعی بتواند بهینه را انجام دهد.
مرتبط: در راه هوش مصنوعی قرار نگیرید – چگونه هوش مصنوعی می تواند ما را به رهبران بهتر و کارآفرینان تبدیل کند
خوب حالا ، ROI در AI من چیست؟
خوب ، بیایید بگوییم که شما یک تجارت متوسط هستید که 500000 دلار پیش فرض (100،000 دلار برای ابر و امنیت ، 150،000 دلار برای نرم افزار و مجوز ، 200،000 دلار برای متخصصان AI و 50،000 دلار برای کیفیت داده) ، با هزینه های ماهانه 72،000 دلار (استفاده API ، حقوق ، حقوق ، حقوق و دستمزد ، حقوق ، حقوق ، حقوق و دستمزد ، حقوق ، پیشرفت سیستم). اگر ابزارهای AI در ماه 125،000 دلار از طریق سودآور یا درآمد جدید صرفه جویی کنید ، سود خالص ماهانه شما 53،000 دلار است ، زیرا یک نقطه شکست پس از تقریباً 9.5 ماه وارد می شود. در کمتر از یک سال ، سرمایه گذاری اولیه شما بازپرداخت می شود و سیستم هوش مصنوعی شما شروع به ارائه سود می کند. در طی سه سال ، کل سود خالص شما 1.9 میلیون دلار خواهد بود که منجر به ROI 3 ساله تقریبا 281 ٪ خواهد شد.
و پس از آن ، برای ارائه برخی از ایده ها در مورد برنامه ، در اینجا چگونه مشاغل در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند:
- مشاغل کوچک غالباً از چت های هوش مصنوعی برای رسیدگی به سوالات مشتری استفاده می کنند و زمان کارکنان را برای کارهای پیچیده تر آزاد می کنند.
- شرکت های متوسط برای پیش بینی تقاضا و بهینه سازی مدیریت موجودی به تجزیه و تحلیل پیش بینی متکی هستند.
- شرکت های بزرگتر از هوش مصنوعی برای کارهایی مانند کمپین های بازاریابی شخصی ، تشخیص کلاهبرداری و بهینه سازی زنجیره تأمین استفاده می کنند.
اگر در موارد استفاده گیر کرده اید ، Google Cloud بیش از 100 مورد استفاده از AI را در صنایع برجسته کرده است ، و نشان می دهد که چگونه شرکت ها از AI برای هدایت نتایج ملموس استفاده می کنند. چه در خرده فروشی ، مراقبت های بهداشتی یا تولیدی باشید ، احتمالاً یک مورد استفاده وجود دارد که با اهداف شما هماهنگ است. با این حال ، چالش های مورد توجه این است که هزینه ها با افزایش استفاده از هوش مصنوعی شما مقیاس می شوند ، استعداد هوش مصنوعی در حال حاضر در تقاضای داغ (استعداد خوب ، حداقل) و انطباق و امنیت هنگام دستیابی به داده های حساس بسیار مهم است.
نکته آخر این است که AI فقط برای شرکت های بزرگ نیست. با وجود استراتژی مناسب ، حتی مشاغل کوچکتر نیز می توانند به AL وارد شوند تا رقبای خود را پشت سر بگذارند ، پس انداز کنند و سریعتر رشد کنند. کوچک را شروع کنید ، روی برنده های سریع و مقیاس هوشمند تمرکز کنید.
https://www.entrepreneur.com/science-technology/is-ai-worth-the-investment-calculate-your-real-roi/479201