موفقیت تلویزیون اینستاگرام در گرو درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا

تلویزیون اینستاگرام یا اینستاگرام تی‌وی به‌عنوان یک رقیب جدی برای سرویس‌هایی نظیر یوتیوب معرفی شد؛

اما نبود سیاست‌های شفاف برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا می‌تواند مانع موفقیتش شود.

ربات اینستا

مراسم اینستاگرام:

اینستاگرام چهارشنبه‌ی هفته گذشته طی مراسمی از سرویس جدید خود با عنوان اینستاگرام تی‌وی یا تلویزیون اینستاگرام (IGTV) رونمایی کرد.

این سرویس را باید تلاشی برای تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای یوتیوب خواند.

اینستاگرام از جامعه‌ی کاربری جوان‌تری بهره می‌برد و از این‌رو در تلاش است با ارائه‌ی چنین سرویس‌هایی به تلویزیون کاربران جوان خود تبدیل شود.

رونمایی از تلویزیون اینستاگرام:

کوین سیستروم، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینستاگرام، در جریان رونمایی از IGTV چنین اظهار نظر کرد:

«نوجوانان ساعات کمتری به تماشای تلویزیون می‌نشینند؛ اما همین کاربران زمان بیشتری برای تماشای ویدیو در سرویسی مثل اینستاگرام اختصاص می‌دهند.»

ربات اینستاگرام

اما محتوای ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پخش ویدیو توسط چه گروهی تولید می‌شوند؟

تولیدکنندگان محتوا وظیفه‌ی اصلی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی نظیر یوتیوب را بر عهده دارند.

سیستروم و سیاست‌گذاران اینستاگرام در پی آن هستند تا تولیدکنندگان محتوا در سایر شبکه‌های اجتماعی را به سمت اینستاگرام تی‌وی بکشانند.

این ایده در تئوری بسیار ساده و کاربردی است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که اینستاگرام سیاست‌های درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا را تشریح نکرده است.

اگر اینستاگرام در پی آن باشد که تولیدکنندگان محتوا ویدیوهای خود را در این شبکه با کاربران به اشتراک بگذارند، باید سیاست‌های درآمدزایی روشنی را برای این افراد تعیین کند.

سخنگوی اینستاگرام اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی روش‌های درآمدزایی مختلف را بررسی می‌کند تا از این طریق تولیدکنندگان محتوا قادر به درآمدزایی باشند.

به‌طور حتم اصلی‌ترین دلیل موفقیت یوتیوب را باید ایجاد روش‌هایی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو خواند.

از جمله‌ی روش‌های مورد انتظار برای درآمدزایی تولیدکنندگان ویدیو در اینستاگرام باید به نمایش تبلیغات در ابتدا یا اواسط ویدیو‌ اشاره کرد.

در این روش اینستاگرام درآمد حاصل از نمایش تبلیغات را با تولیدکنندگان تقسیم خواهد کرد.

روش دیگر، ایجاد دسترسی‌های اشتراکی برای کاربران به‌منظور دسترسی به ویدیوها است.

باید دید اینستاگرام برای افزایش محبوبیت و کاربران اینستاگرام تی‌وی چه سیاست‌هایی در پیش خواهد گرفت؟

ربات هوشمند اینستا

دیدگاه خود را ارسال کنید...

ورود/عضویت
عضویت
ورود